Tabor

Tabor

Kompletując flotę, bierzemy pod uwagę niezawodność oraz ograniczenie kosztów eksploatacji:

  • mamy 69 własnych ciągników siodłowych marki DAF (średni wiek ciągnika – 1,5 roku),
  • 100 proc. samochodów transportujących za granicę spełnia normę Euro 6,
  • ciągniki jeżdżące za granicę są wymieniane na fabrycznie nowe po trzech latach eksploatacji,
  • 60 proc. samochodów transportujących na terenie kraju spełnia normę Euro 6, a 40 proc. normę Euro 5
    (w 2017 r. tabor zostanie wymieniony na spełniający normę Euro 6),
  • mamy 43 naczepy chłodnicze (średni wiek – 2,5 roku) oraz 13 plandek typu firanka (średni wiek – 9 miesięcy).

Flota jest monitorowana przez system Transics.

Stawiamy na sprawdzonych i uznanych producentów naczep, takich jak:

  • KÖGEL – naczepy plandekowe,
  • SCHMITZ – naczepy chłodnicze.

Dzięki takiej polityce jesteśmy w stanie zagwarantować optymalne warunki dla przewożonych ładunków.

  • W naszej ofercie znajdą Państwo naczepy typu chłodnia oraz plandeka.
  • Naczepy typu chłodnia zgodnie z ATP – konwencją przewozu towarów szybko psujących się –
    są wyposażone we wzmocnioną zabudowę chłodniczą i posiadają certyfikat FRC.
  • Wzmocniona zabudowa umożliwia utrzymanie temperatury w zakresie od 12°C do -20°C.
  • W trosce o bezpieczeństwo towarów w standardowym wyposażeniu naczep znajdują się: linka celna, komplet pasów mocujących, kątowniki pod pasy oraz maty antypoślizgowe.
  • Średnia ładowność naczep typu chłodnia to 22 t, a plandek 24 t.

FMS

  • Jednym z filarów naszego rozwoju jest innowacyjność. Szczególny nacisk kładziemy na wprowadzanie innowacyjnych technologii w zakresie zarządzania flotą pojazdów. W związku z tym uruchomiliśmy system zarządzania flotą w czasie rzeczywistym – FMS – obejmujący wszystkie pojazdy wykorzystywane w transporcie międzynarodowym.
  • System został stworzony na bazie technologii firmy TRANSICS – lidera na europejskim rynku w zakresie rozwiązań telematycznych.
  • System stanowi nasze centrum komunikacyjne umożliwiające szybką wymianę informacji pomiędzy kierowcami i dyspozytorami w bazie. Pozwala na sukcesywne zwiększanie wydajności kierowców i pojazdów, automatyzację procesów, a także oszczędność czasu i pracy.

Lokalizacja pojazdu w czasie rzeczywistym

  • Zamontowanie w każdym pojeździe nadajnika GPS pozwala na bezproblemowe zlokalizowanie taboru.

Aktywne zarządzanie paliwem

  • Bezpośrednie podłączenie do szyny CAN pozwala pozyskać dane o zużyciu paliwa w kilka chwil po przejechaniu trasy. Umożliwia to monitorowanie zużycia paliwa i tankowań oraz minimalizowanie wszelkich nieprawidłowości w tym zakresie. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest systematyczne obniżanie kosztów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności na drodze.
  • Pomoc w planowaniu trasy.
  • Instrument ułatwiający redukcję kosztów poprzez wysyłanie optymalnych tras opracowanych i przeanalizowanych przez dyspozytorów.
  • Efektywniejsza obsługa klientów za sprawą bieżącego wyliczania parametrów
    ETA (Estimated Time of Arrival), czyli szacunkowego czasu przyjazdu.
  • Dzięki informacjom o aktualnej pozycji pojazdu i jego następnego postoju nasi dyspozytorzy są w stanie obliczyć czas potrzebny na dostarczenie towaru do miejsca wskazanego przez klienta.

Przesyłanie dokumentów z pojazdu

  • Pojazdy objęte systemem FMS zostały wyposażone w mobilne skanery formatu A4. To umożliwia kierowcom skanowanie dokumentów transportowych w kabinie. Zeskanowane dokumenty są przesyłane do biura
    i weryfikowane.

Skuteczna komunikacja

  • System zarządzania flotą w czasie rzeczywistym umożliwia błyskawiczny i niezawodny sposób komunikowania się między bazą a pojazdami. W wymierny sposób przekłada się to na jakość oferowanych przez nas usług oraz poprawę efektywności naszego personelu.