Tabor
Kompletując flotę, bierzemy pod uwagę niezawodność oraz ograniczenie kosztów eksploatacji:
- mamy 60 własnych ciągników siodłowych marki DAF (średni wiek ciągnika – 1,5 roku),
- 100 proc. samochodów transportujących spełnia normę Euro 6,
- ciągniki jeżdżące za granicę są wymieniane na fabrycznie nowe po trzech latach eksploatacji,
- mamy 60 naczep chłodniczych (średni wiek – 2,5 roku)
Flota jest monitorowana przez system Transics.
Stawiamy na sprawdzonych i uznanych producentów naczep, takich jak:
- KÖGEL
- SCHMITZ
Dzięki takiej polityce jesteśmy w stanie zagwarantować optymalne warunki dla przewożonych ładunków.
- W naszej ofercie znajdą Państwo naczepy chłodnicze, standardowe oraz multi-temp
- Naczepy typu chłodnia zgodnie z ATP – konwencją przewozu towarów szybko psujących się –
są wyposażone we wzmocnioną zabudowę chłodniczą i posiadają certyfikat FRC. - Wzmocniona zabudowa umożliwia utrzymanie temperatury w zakresie od 12°C do -20°C.
- W trosce o bezpieczeństwo towarów w standardowym wyposażeniu naczep znajdują się: linka celna, komplet pasów mocujących, kątowniki pod pasy oraz maty antypoślizgowe.
- Średnia ładowność naczep typu chłodnia to 22 t, a plandek 24 t.
FMS
- Jednym z filarów naszego rozwoju jest innowacyjność. Szczególny nacisk kładziemy na wprowadzanie innowacyjnych technologii w zakresie zarządzania flotą pojazdów. W związku z tym uruchomiliśmy system zarządzania flotą w czasie rzeczywistym – FMS – obejmujący wszystkie pojazdy wykorzystywane w transporcie międzynarodowym.
- System został stworzony na bazie technologii firmy TRANSICS – lidera na europejskim rynku w zakresie rozwiązań telematycznych.
- System stanowi nasze centrum komunikacyjne umożliwiające szybką wymianę informacji pomiędzy kierowcami i dyspozytorami w bazie. Pozwala na sukcesywne zwiększanie wydajności kierowców i pojazdów, automatyzację procesów, a także oszczędność czasu i pracy.
Lokalizacja pojazdu w czasie rzeczywistym
- Zamontowanie w każdym pojeździe nadajnika GPS pozwala na bezproblemowe zlokalizowanie taboru.
Aktywne zarządzanie paliwem
- Bezpośrednie podłączenie do szyny CAN pozwala pozyskać dane o zużyciu paliwa w kilka chwil po przejechaniu trasy. Umożliwia to monitorowanie zużycia paliwa i tankowań oraz minimalizowanie wszelkich nieprawidłowości w tym zakresie. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest systematyczne obniżanie kosztów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności na drodze.
- Pomoc w planowaniu trasy.
- Instrument ułatwiający redukcję kosztów poprzez wysyłanie optymalnych tras opracowanych i przeanalizowanych przez dyspozytorów.
- Efektywniejsza obsługa klientów za sprawą bieżącego wyliczania parametrów
ETA (Estimated Time of Arrival), czyli szacunkowego czasu przyjazdu. - Dzięki informacjom o aktualnej pozycji pojazdu i jego następnego postoju nasi dyspozytorzy są w stanie obliczyć czas potrzebny na dostarczenie towaru do miejsca wskazanego przez klienta.
Przesyłanie dokumentów z pojazdu
- Pojazdy objęte systemem FMS zostały wyposażone w mobilne skanery formatu A4. To umożliwia kierowcom skanowanie dokumentów transportowych w kabinie. Zeskanowane dokumenty są przesyłane do biura
i weryfikowane.
Skuteczna komunikacja
- System zarządzania flotą w czasie rzeczywistym umożliwia błyskawiczny i niezawodny sposób komunikowania się między bazą a pojazdami. W wymierny sposób przekłada się to na jakość oferowanych przez nas usług oraz poprawę efektywności naszego personelu.